Popular Post

Selasa, 13 Julai 2010

Bila Hilang Nikmat Sihat

Semoga kita sama-sama menempuh hari kita dengan ceria dan gembira walau apa pun yang kita lalui hari ini. Semestinya apa yang dilalui anda tidak sama apa yang dilalui oleh saya. Sedangkan pelajar yang belajar dalam kelas yang sama, guru yang sama juga waktu yang sama, tidak semua mereka perolehi perkara yang sama. Kerana yang apsti pengalaman setiap orang pasti berbeza menurut pandangan masing-masing terhadap apa yang mereka lalui.

Beberapa hari ini kesihatan saya terganggu. Penghadaman juga kurang baik. Semua sistem badan jadi tergugat bila ada yang tidak kena. Macam pepatah kata " cubit peha kiri, peha kanan terasa sama".

Bila kesihatan menurun, fokus juga kurang. Kerja tidak sempurna. Jiwa jadi kucar. Yang paling kasihan, orang di sekeliling kita yang menjadi mangsa. Mood mudah berang, naik angin, tidur berlebihan dan maca-macam masalah lain timbul.

Badan, bersemangatlah, aku masih banyak tugas yang belum selesai. Aku amat perlukan tubuh yang bertenaga dan bersemangat. Jika prestasi badan hilang, prestasi kerja aku juga akan turut terjejas merosot.

Selamat kembali sihat seperti sedia kala. Aku menantikan saat yang bahagia itu.

Sihat nikmat yang membahagiakan hatiku,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan