Popular Post

Sabtu, 25 Disember 2010

"Sehari selembar benang, lama-lama menjadi kain"

Assalamualaikum w.b.t...
Semoga kita semua sentiasa sejahtera di bawah lindungan Allah; Tuhan Penguasa Alam. Bukan itu saja, malah kita amat berharap agar segala urusan kita sehari-hari berjalan dengan lancar dan baik. :)

"Sehari selembar benang, lama-lama menjadi kain"... saya suka dengan konsep pepatah ini. Dek seperti kita bertatih2, lama-lama boleh berjalan... Anda semua pasti tertanya-tanya apa yang ingin saya katakan di sini... Sebenarnya, beberapa bulan yang lalu saya telah tergerak hati untuk menyertai 1 demo membuat dekorasi kek. Oh, saya memang seorang yang sukakan seni. Jadi, apabila saya menyertai kelas tersebut (sepetang je) saya amat teruja dan minat saya mula terasah.

Walaupun begitu, saya tidaklah terus merialisasikan apa yang telah saya pelajari itu.. heee Selalunya, segala ilmu kemahiran seperti ini, apabila saya perolehi saya mesti "peram" dulu dalam kepala otak dan imaginekan yang saya sudah teror buat! hahaha Nanti apabila sudah cukup tempoh matang, saya akan keluarkan sedikit demi sedikit dari otak saya ni.. :) Tidak rugi, sebab jadi menjadi-jadi! Alhamdulillah, begitu rupanya kaedah pembelajaran saya (tapi tak boleh diaplikasikan dalam ilmu akademik,sebab lama juga masa yang diambil,nanti exam tak sempat matang pula ilmu 2..macam mana nak jawab exam..hua3)

Saya sudah membuat beberapa percubaan dekorasi kek... Tidaklah cantik mana, tapi ada pembaikan setiap kali saya melakukannya. Saya harap saya akan berjaya membuatnya dengan baik dan cantik sekali pada masa-masa mendatang. Di bawah ini ada saya sertakan dekorasi yang telah saya hasilkan (jangan gelakkan saya yea..) Saya budak baru belajar, kalau salah itu kan perkara biasa dalam proses pembelajaran.. (nak sedapkan hati sendiri) Sekurang-kurangnay, tidaklah mematahkan semangat saya untuk terus maju dalam seni dekorasi ini... Saya sangat berminat! :)





ini percubaan pertama saya, beberapa minggu yang lalu...(aduh, malu juga) :p















ini percubaan kedua yang saya hasilkan semalam...



















ini pun saya buat semalam.. Bersungguh-sungguh betul. :)


















Saya buat semua ini hanya menggunakan plastik yang dipotong bucunya..Sebab percubaan pertama yang menggunakan mata itu, kurang memuaskan hati..heee Nanti saya akan cuba semula guna mata untuk melakar bunga dan tulisan tersebut.

Bukankah apabila kita lakukan sesuatu yang kita suka dengan semangat dan kesungguhan kita akan beroleh kepuasan dan kejayaan??? Lagipun, bila kita buat apa yang kita suka, kita tidak akan jemu, malah hidup akan lebih bermakna... :)

Bagi sesiapa yang pakar dan tidak pakar, komen anda amat-amat dialukan...
Terima kasih kerana sudi membaca dan melawat blog saya yang indah ini! :)

Jiwaku Berseni,


2 ulasan:

  1. Wah...Tahniah !!

    Mewarisi bakat aku tu :) Haha

    BalasPadam
  2. hik3
    lupe ke Cik Sima kan Cinderella,
    Cik Min Snow White...
    i buat kek gune labu, u buat kek pakai salji..heee

    BalasPadam