Popular Post

Ahad, 14 November 2010

Selamat Jalankan Duty Anda!


Moga-moga setiap dari kita dapat menimati hidup dengan cara terbaik menurut kita ataupun menurut agama khususnya. Dalam melakukan sesuatu duty, berniatlah kerana Allah, agar ia dikira mengikut perhitungan Allah yang teramat baik. Malah, saya berharap hari ini lebih baik dari semalam buat kita semua.


Setelah beberapa hari tidak sihat dan tidak dapat melakukan kerja dengan baik, hari ini saya sudah mula aktif kembali. Tidak seperti siput duduk dalam cangkerang lagi! Saya bersyukur atas limpahan kurnia ini, walaupun masih berkerja lebih kurang macam siput, setidak-tidaknya kerja masih berjalan. ok sangatlah... :)

Sejak dari pagi, seawal bangun tidur, saya terus melaksanakan kerja-kerja saya yang telah lama terbengkalai di rumah. Walaupun begitu, sehingga petang ini, masih ada lagi kerja yang berbaki... Saya sedang berusaha menyiapkan semuanya sebelum esok melihatkan wajahnya...

Begitu juga anda, sebaiknya kita selesaikan duty hari ini, untuk hari ini. dan esok sudah pasti tersedia duty nya yang tersendiri... Sekiranya duty hari ini kita delay pada esok hari, kita hanya menempa penat dan kesuntukan untuk hari esok. Jadi, bersegeralah dalam melakukan duty anda. Melainkan ada aral yang menghalang duty anda, maka bersabarlah. Namun, itu bukanlah alasan untuk kita tidak menyiapkannya. Maka itu, cari dan peruntukkanlah waktu dengan baik bagi setiap duty anda. Kalau ramai orang boleh, kenapa mesti kita tidak boleh? :)

Selamat menunaikan amanah pada diri, ibu bapa, keluarga, majikan dan masyrakat serta negara yang tercinta. Jangan culas, kerana padahnya pasti menyusul datang. Berwaspada, agar kita terselamat dan sejahtera selalu.

Duty siap, Hati kan Senang,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan