Popular Post

Isnin, 10 Mei 2010

Pelik Sungguh Hidup Ini

Masa aku kecil-kecil:

>Bila aku takut; aku selalu selubung dalam selimut, sedangkan lagi susah nak lari kalau ada apa-apa yang menakutkan.


>Kalau mak cubit@apa-apakan aku, aku menangis tetap aku sebut "mak" bukan ayah. Sedangkan mak yang buat aku bagi sakit. Mana mungkin orang yang buat kita akan tolong kita; ikut lumrahnya alam. Tapi dia mak, lain dari yang lain... =)

Kenapa ini terjadi?haaa... :)

Kerana adanya ikatan pertalian yang utuh antara anak & ibu. Bagaimana? Melalui penyusuan semasa mula lahir, hingga berusia 2tahun. Lihatlah betapa berkesannya apa yang telah di & haajarkan dalam Islam. Betapa berhikmah & halusnya cara penyatuan jiwa ibu & anak.

Malah, dengan cara inilah, Si anak dapat mengenal ibunya. Selagnya telah diatur rapi oleh Pencipta manusia. Pencipta yang Maha Hebat.

Apa pun, saya tetap kagum & kaajub dengan kehidupan ini, banyak yang kadang kala sukar diungkap oleh kata-kata, sukar disingkap dengan minda, sukar ditafsir dengan mata, sukar ditanggap oleh pemikiran yang biasa-biasa, kerana Penciptanya yang Luar Biasa.

Insan kagum,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan