Popular Post

Ahad, 31 Oktober 2010

Doaku Buatmu Kekasih



Ya Rabbi,
hari ini aku merafa'kan rasa penuh kesyukuran kepadaMu,
atas segala limpah kurnia yang telah Engkau berikan kepadaku...
aku hanya insan lemah yang diciptakanMu,
tanpa kudrat dan daya upaya tanpaMu,
tanpa sebarang kesempurnaan disisiMu,
sesungguhnya Engkau lah Maha Sempurna lagi Maha Terpuji...

Duhai Tuhan yang Maha Mendengar,
aku titipkan senandung kasih buatMu,
aku kirimkan jambangan cinta suci tak terperi kepadaMu,
aku hiasi kamar hati dengan harum wardah yang memekar,
aku bajai dengan baja dari cabang2 sungai Nil,
melimpah dalam hati sanubari,
bergenang menjadi kolam fuadi,
bercahaya gemilang tika disimbah damar wulan...

Oh Tuhan,
aku insan yang tidak pernah sepi dari nista,
tidak pernah sunyi dari noda,
tidak pernah lunas dari dosa,
aku menghadapMu...
aku mengharapkan pertolonganMU,
aku hadir dikala ini,
memohon sembah munajat,
mengharapkan belasMu duhai Allah,
dalam melakar nubari yang damai,
sepermai taman firdausi yang Engkau gambarkan...

Ya Allah,
Penguasa sekalian hati2,
pencipta naluri yang dalam,
pelakar kisah jiwa yang maha Hebat,
pencetus perasaan yang tidak diketahui arah datangnya,
pembolak balik naluri dari sasarannya,
kasihilah aku Tuhan...
tetapkanlah jiwa dan hatiku,
dari berpaling selain dariMu,
dari mendaratkan ilham sayang buat yang selainMu,
dari keliru pada kejadian jiwa yang unik ini,
dari menarik hela yang beban,
dari bernafas dalam prasangka,
ampunilah aku Allah...

Ya Rabbi,
andai telah Kau titipkan dia buatku,
maka dekatkanlah kami dalam dakapan keimanan terhadapMu,
rapatkanlah kami dengan batasan syariatMu,
mesrakanlah kami menerusi kalam-kalam cinta terhadapMu,
satukalah kami dalam ikatan benang ijab kabulMu,
berilah kami saling mengingati kedua selepas mengingatiMu,
lancarkanlah kehidupan kami di atas jambatan DinMu..
Wahai Allah penguasa semesta alam...

Maka Ya Allah,
aku berpaut pada janjiMu,
berpegang pada kudratMu,
aku berserah pada takdirMu buatku,
aku berserah diri,
jadikanlah kehendakMu,
bukan kehendakku yang terjadi,
dalam setiap detik kehidupanku ini,
maka,redhakanlah aku..

Aminn Ya Rabbal'alamin...

kini aku tenang,


Tiada ulasan:

Catat Ulasan