Popular Post

Khamis, 16 Jun 2011

~aku~ part 1

Salam sejahtera buat anda semua. Hari ini saya kurang sihat. Line internet di sekolah juga tidak berapa sihat. Di rumah, saya sudah 3hari tidak online. Terlalu disibukkan dengan pekerjaan lain. Lebih penting. Apabila kitamempunyai urusan dengan orang lain, dan ada urusan sendiri, maka utamakanlah urusan orang lain, agar kita terlepas dari rasa bebanan yang lebih.

Hari ini, saya tidak banyak bercakap di dalam kelas, ini semua ada sedikit sebanyak disebabkan oleh sakit rahang yang saya alami sejak hari khamis yang lalu. Saya pun kurang pasti apa terjadi, namun menurut doktor yang merawat saya pada jumaat lepas, kelenjar yang terdapat dibelakang rahang saya membengkak. - saya tak ingat nama kelenjar itu- saya telah diberikan ubat bagi mengatasi masalah tersebut.

Saya tidak culas mengambil ubat. Ada 7 jenis ubat yang perlu saya makan. Itu termasuk ubat untuk menambah darah – darah merah saya kurang, menyebabkan kaki saya sakit dan memayahkan perjalanan. Tapi saya berharap, semua itu akan berakhir segera. Sebulan dari tarikh tersebut, saya perlu membuat check-up susulan.

Rahang saya makin sakit. Seperti tidak mahu bercakap. Namun, mustahil, tapi saya dapat kurangkan bercakap. Tambahan pula, saya berpuasa hari ini. Badan pun rasa lemah dan malas. Tapi saya tetap perlu menjalankan kelas tambahan. Jika tidak, saya terpaksa menggunakan hari lain, dan saya tidak tahu apa akan terjadi kemudian hari. Saya sebolehnya tidak mahu berhutang apa-apa dengan sesiapa pun. Tambahan pula, saya menerima bayaran untuk setiap kelas tersebut.

Doakan saya sihat seperti selalu. Moga-moga allah member lagi kita semua ruang dan peluang untuk menikmati nikmat sihat itu. Aminn

Saya permisi dulu. Wassalam

sima md saad
15 jun 2011

1 ulasan: