Popular Post

Jumaat, 30 April 2010

1 Mei


Salam buat pembaca yang setia...

Selamat Hari Pekerja semua. Hari ini ramailah yang mengambil kesempatan untuk melangsungkan hari bahagia mereka, serta mejalankan pelbagai aktiviti bersama keluagra tercinta. Maklumlah, semua orang sedang bercuti. kalau tidak digunakan sebaik-baiknya cuti sebegini, mungkin lambat lagi lah hendak menunggu cuti untuk bersama; pada hari raya @ cuti panjang persekolahan...

Sebenarnya saya baru sahaja pulang dari meraikkan hari bahagia rakan-rakan saya yang jatuh pada hari ini; Siti Aisah Hanipiah & Jurina Yusof. Apabila telah menjangkau usia 24 tahun, ramailah yang mengambil keputusan menamatkan zaman bujung. Gembira apabila melihat mereka yang sudah naik pelamin. Sudah tentu hati bahagia & ceria menyelubungi mereka. Semoga mereka dapat melayari hidup berumahtangga dengan tenang & matang. Cabaran pasti datang, namun cara kita menanganinya sahaja yang akan menentukan kesan sesudahnya. Jadi jangan cepat melatah ya. :)

Tidak kurang juga seronok apabila ramai rakan-rakan seangkatan saya dahulu turut hadir. Walaupun saya tidak berkesempatan bertemu mereka di majlis kenduri tersebut, namun dengan lapang hati mereka sudi datang berziarah ke rumah saya, itu pun kerana rumah say berhadapan dengan rumah kawan yang bernikah tersebut. Jadi bertuah juga rasa badan. Bertemu kembali dengan teman-teman lama cukup membuatkan saya terhibur. Rasa tidak sangga juga menerpa ke jiwa. Sudah hampir 7 tahun kami tidak bersua muka. Masing-masing telah berubah, gayanya, penampilannya & macam-macam lagi. Tapi, menurut mereka, saya tidak pernah berubah sejak dulu, saya masih sama begitu. Terfikir saya dibuatnya, apakah saya tidak mahu berubah? hmmm Tidak, saya berubah cuma peribadi saya saja yang tidak berubah. Setiap kali zaman berubah, saya turut berubah tapi saya tidak pernah mengubah jati diri saya Itu yang pasti! :)

Apa pun, saya bahagia di saat orang lain menbina hari bahagia. Saya amat berharap persahabatan tidak akan lekang dari hati-hati kami semua, walaupun masing-masing telah disibukkan dengan kerjaya sendiri. Semoga cuti ini memberi kita semua 1 inspirasi untuk menghadapi hari esok. Cuti ini, semangat dikumpul bagi usaha untuk teruskan hidup yang lebih mencabar... Namun, rehatkan minda dari segala masalah yang membebankan seketika. Ia pasti lebih berharga.

Selamat beristirehat,

1 ulasan:

  1. hy sob... kapan mo maen keblogku, kita ngopi bareng, aku mau cerita-cerita gitu, aku tunggu ya

    BalasPadam