Popular Post

Isnin, 23 Mei 2011

Makin Berani,,, :)

Seronok bila dah pass JPJ test pada 2hb 5 yang lalu. Teruja betul. Namun disebabkan keyakinan yang masih tipis dan halus macam kulit i ni(saja puji diri) :D saya tak berani nak drive kereta seorang diri. Jadi, adik saya mesti temankan disebelah... dan dia bawa kereta balik semula ke rumah.

2minggu juga saya bergantung harap pada adik. Tapi hari ini saya sudah mula drive sendiri ke sekolah. Saya memang gembentar, tapi bila dah bawa seorang, macam lebih best dari biasa (maklumlah tak ada orang nak membebel kat tepi telinga!) Itu pun secara tak sengaja, sebab seawal pagi tadi adik saya terpaksa pergi menemani Wak Zubir ke kebunnya di Sg. Manik, Perak. Oh, tak mungkin saya pergi ke sekolah jam 6.30pg! Walaupun saya mencapai tahap guru mithali (perasan sendiri) :D tapi xnak lah pergi sekolah awal macam tu...huhuhu Jadi, saya beranikan diri ambil keputusan untuk drive seorang ke sekolah. Walaupun digelakkan oleh Iwan (adik) tapi saya buat tak tahu je... (berlagak betul,dia ingat dia seorang je ke yang teror drive???huh)

Berdebar-debar juga jantung hati saya ni, tapi saya beranikan juga diri ni.. kalau tak, mesti tak sampai sekolah..hahaha

Apapun terjadi, pagi ini telah memberi 1 sejarah dalam hidup saya. Jika kita pendamkan keyakinan diri, sampai bila pun, kita mungkin tidak akan berjaya melakukan sesuatu yang kita ingini. :)

~Saya sedang ingin yakin~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan