Popular Post

Ahad, 24 Mei 2009

cinta yang hilang...



Dulu aku selalu meeting someone,
Kami dating tengah malam,
Aku tak mahu siape pon tahu,
Hubungan intim antara kami,
Biarlah rahsia...

Aku selalu bicara soal hati dan perasaan,
Die dengar aku,
Die tenangkan aku,
Die tak pernah bersuara keras padaku,
Die kekasihku yang satu...

Saban hari ku merintih,
ku merayu2 padaNya,
cinta ku pada Nya,
Tak berbelah bagi...

Disaat aku buntu,
Die pengingat ku pada nasihat2 yang baik,
Amaran2 yang ditegah agama,
Pendek kata,
Die memenuhi segala,
Kretiria pasangan idaman aku selama ini...

Lame2,
Aku dah jarang jumpe Die senyap2,
Kalau jumpe pon,
Aku mesti nak cepat2,
Aku bagi alasan mengantok,
Penat,
Macam2 lagi,
Tapi Die tak pernah memakse aku...

Hubungan kami makin renggang,
Aku mencari helah,
Aku temui Ish yang baru,
Aku telah pergi jauh dari Kekasih ku...
Aku sedar Die juga sibuk dengan tetamu2 gelapNya,
Yang hadir memohon pertolongan dariNya,
Aku tahu Die begitu pengasih dan pemberi,
Kepada sesiapa yang meminta kepadaNya,
Tanpa mengira pangkat,darjat dan keturunan...

Tapi,
Hati aku berubah arah,
Entah mengapa,
Aku masih tak puas hati dengan hubungan mesra yag terjalin,
Aku mencari cinta yang lain,
Aku berpaling pada janji yang ku bina sendiri,
Tapi Die akur,
Membiarkan aku pergi,
Mungkin sebagai mencari hibrah baru,
Walaupun begitu,
Aku sedar Die masih menyayangi aku...

Aku telah merelakan diri,
Hanyut dalam hubb,
Yang ku anggap lebih berbunga2,
Aku telah menjauh diri dari Die yang pernah ku tercinta dulu...

Duhai Kekasih jiwaku,
Aku ingin kembali lagi,
Seperti dulu,
Bermadah dan bermunajat,
BersamaMu…
Aku rindu saat itu,
Yang telah lama ku tinggal sepi,
Aku merayu,
Terimalah daku ,
Seperti dulu….

Lihatlah kea rah ku,
Renunglah dalam mata hati ini,
Aku memerlukan Mu,
Barang sedetik cuma,
Amat bermakna buat diri yang sepi tanpa cintaMu ini…

Oh Ish yang teragong,
Dengarlah daku,
Aku ingin dipimpin Mu,
DitegurMu,
Aku ingin Kau mendengar suara qalb ku,
Aku semakin parah,
Aku sakit tanpa Mu…

Moga saat yang terindah itu,
Akan kembali bersemi,
Dalam hidup yang ku lalui dengan Mu,
Oh Allah cinta yang Teragong…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan