Popular Post

Rabu, 5 Januari 2011

Excited Terlajak! hohoho


Wahai semua yang di luar sana, saya ucapkan selamat,selamat dan selamat mengharungi hari ini dengan ceria... Bila hati ceria, semua kerja jadi best! :)

Hari ini saya bersiap seawal jam 6.30 pagi... sebab saya akan menumpang kawan ke sekolah (dia mengajar di sekolah yang lebih jauh) jadi kena bertolak awal. Tak mengapalah, saya nak tumpang, jadi kena rela la... Tapi, dia tak sampai-sampai lagi,saya pun menghubungi dia. Rupa-rupanya dia tidur di Tapah (sekolah dia) maka terpaksalah saya buka tudung semula (nak pergi makan) selalunya saya tak sempat makan di rumah, sebab siap lambat..huhuhu

Bila saya buka periuk ada nasi (lebih malam tadi. Saya xmakan pun sebab saya pergi Ipoh atas urusan kerja) dengan semangat yang tinggi, saya makan nasi berlauk ayam (pedas macam sambal belacan dewa :p) walaupun pedas, saya ulang tambah 2 kali... (kadho tak makan malam tadi)

Sebelum itu, saya telah telefon Mazni beritahu nak tumpang dia pagi ini. Dia ok je! Tq Maz.. heee Jadi saya tunggu Maz jam6.17 pagi (masih awal,Maz sampai selalunya pukul6.25) 5 minit je dah sampai Sungkai?hahaha

Sampai je di sekolah, saya menyelesaikan tugas rutin... (buka pintu bilik komputer) saya bersiap untuk masuk kelas. Bersemangat! :p dalam perjalanan ke kelas, saya terfikir2 tentang kedudukan kelas yang saya nak masuk tersebut, tapi...???? kat mana yea? (kat fikiran saya tak terbayang langsung di mana kelas 2. Rupa-rupanya, nak tahu? :p pelajar tingkatan 1 belum lagi mendaftar, maka kelas mereka masih kosong! Jadi, saya nak mengajar siapa hari ini? Hahaha :D terpaksalah saya patah balik ke bilik guru (sambil tersenyum seorang diri) semua cikgu pelik, sebab tadi semangat sangat, tapi patah balik kenapa? Bila saya bagi tahu, mereka semua ketawakan saya yang bersemangat terlajak ini...tapi saya hadapi dengan muka selamber dan tak malu je...(bukan students tahu pun) hua3

Bila sesi persekolahan tamat, saya dan Maz keluar ke pekan Sungai Kurus (Slim River) nak bank in duit. Sempatlah pula kami lajak lunch dengan semangat juga! ;p (ada orang belanja) terima kasih yea, moga2 murah rezeki... :)

Apapun, buatlah kerja dengan semangat, walaupun saya tersilap, tapi hari ini adalah hari saya yang best, sebab saya hadapinya dengan semangat membara. Selamat bersemangat berkobar2!

Saya memang semangat,

1 ulasan:

  1. tahniah...!!

    Bagus tu mulakan dengan hari dengan penuh semangat dan keceriaan...:)

    BalasPadam