Popular Post

Sabtu, 1 Januari 2011

Permulaan Yang Bagus!

Semoga anda semua di luar sana bahagia dan merasakan seronoknya hari ini. Hari yang agak mendung, tapi tidak hujan, terasa tidak terik mentari tengahari ini. Pada saya, seronok hari yang begitu. :)

Saya baru saja pulang dari menghadiri mesyuarat guru-guru bagi Minggu Silaturrahim pelajar baru sesi 2011. Selesai, saya pulang dan terus ke bengkel emak. Hari ini ada lawatan IKS oleh penuntut-penuntut dari Universiti Kebangsaan Malaysia. Agak teruja, semangat saya menolong emak hari ini (bukan bermaksud tidak tolong sebelum ini)

Emak buat kek coklat untuk buah tangan kepada urusetia yang menganjurkan program tersebut. Apa lagi, tugas besar saya adalah membuat dekorasi di atas kek tersebut. Gembiralah! bila kita membuat kerja yang kita suka... :) saya lakarkan ungkapan "terima kasih from:Hasmitah ent." dengan penuh kesungguhan. Alhamdulillah, makin cantik dari sebelumnya... bukankah latihan berterusan akan menghasilkan kerja yang semakin baik??? :)



Jam 2 mereka janjikan untuk datang. Tapi mungkin sebab-sebab tersendiri mereka sampai hampir jam 3. Tak kisahlah, mereka datang juga... 4 buah bas UKM menyusur dan parking di dataran bengkel IKS kami. Wah, ramainya... 100 lebih penuntut yang datang. Sambutan kuih yang di jual juga memberangsangkan.... (sampai tak cukup-cukup) maaf yea bagi yang tidak dapat kek dan kuih yang mereka suka...

Pemilik perniagaan dikehendaki memberikan ucapan dan serba sedikit penerangan berkenan dengan perniagaan masing-masing di bengkel. Saya pula membuat demo kepada mereka. Sambil berdemo, sambil bergambar..(yang itu,saya suka!) :P Seronok dapat bergambar kenangan dengan mereka yang ceria-ceria semuanya di hadapan bangunan IKS Trolak Utara,Sungkai Perak. Macam-macam ragam, macam-macam karenah... Tapi, saya sendiri tidak berkesempatan untuk menangkap gambar dengan kamera sendiri (sibuk sangat lah konon,sedangkan saya terlupa sebab seronok sangat) :(Apapun, anda semua memang best lah! :) Mereka pulang sekitar jam4 petang. Seronok betul kalau hari-hari dapat berjual seperti itu.

Tak dapat saya nak kongsikan gambar gembira kami saat itu. Saya harap, nanti saya tidak terlepas lagi untuk merakamkan saat-saat ceria begitu untuk dikongsikan di blog saya ni. :)

Sebelum terlupa, anda juga perlu click link ini :http://tetamuku.blogspot.com/

Semoga kita semua dapat menikmati detik bahagia kita. Kadang kala saat gembira begitu sukar untuk diulang kembali. Terima kasih kepada penuntut-penuntut UKM yang sudi bertandang seketika ke teratak kami. Semoga kita akan bertemu lagi... :)

Salam tulus ikhlas,


Tiada ulasan:

Catat Ulasan